wzw a http://www.gsk.com.pl/produkty/buderhin.html

Coraz więcej gabinetów stomatologicznych oferuje pacjentom ozonoterapię. Na czym ona polega i czy jest równie skuteczna, jak pozostałe sposoby walki z próchnicą? Nie każdy pacjent wie, że ozonoterapia znana jest już od kilkudziesięciu lat. W dodatku ozon wykorzystywany był nie tylko w stomatologii, ale również w innych dziedzinach medycyny. Wszystko to dzięki niezwykłym właściwościom ozonu, który skutecznie zwalczał drobnoustroje chorobotwórcze. Dlaczego tak się dzieje?

Ozon cechuje się bardzo silnymi właściwościami utleniającymi. Dzięki temu stosuje się go w różnego typu metodach nieinwazyjnych lub wspomagających. Ozon może zwalczyć takie patogeny, jak bakterie, grzyby lub wirusy. Najczęściej w stomatologii ozon występuje w formie gazowej, ale w niektórych przypadkach stosowany jest jako ciecz. Jakie zastosowanie ma ozon w stomatologii?

Ozon świetnie sprawdza się w zwalczaniu próchnicy. Warto jednak wspomnieć, że ozonoterapia ma tu dość ograniczone zastosowanie. Próchnica powinna być bowiem we wczesnym stadium rozwoju. W przypadku bardziej zaawansowanej próchnicy, konieczne jest zastosowanie innych metod. Ze względu na właściwości odkażające ozonu, może być stosowany w leczeniu kanałów zębowych. Ozonoterapię często stosuję się wraz z antybiotykoterapią. Część stomatologów uważa, że ozon działa korzystnie przy zapaleniu dziąseł oraz występowania aft. Dodatkowo sprawdza się również w kandydozie jamy ustnej. Stomatolodzy stosują ozon w formie maści lub też sprayu.